Clarificări despre ce este un botez valid
Acest articol nu este o retractare a ceea ce am spus în alte cazuri despre un botez biblic. De fapt, aici introduc distincția între un botez perfect biblic și un botez valid. Unii nu vor vrea să fie de acord cu această distincție pentru că în concepția lor tot ce nu este perfect, nu este biblic pentru că, se întreabă ei, pe bună dreptate, cum poate fi ceva biblic dar să nu fie perfect în același timp? Răspunsul este că un lucru poate fi biblic doar în măsura în care este biblic și totuși în același timp să conțină aspecte, sau să lipsească aspecte, care ar trebui să fie prezente, pentru că și ele sunt biblice. Așadar, dacă lipsesc aspecte biblice sau există aspecte imperfecte, acel lucru poate fi totuși valid. Acesta este principiul meu pe care îl voi aplica la botez.
Un botez biblic este aplicat de slujitori recunoscuți de adunare, este făcut în numele Dumnezeului Scripturilor, presupune adăugarea la biserica locală și intrarea în ucencie, implică scufundarea totală în apă și, mai important decât toate acestea, arată moartea și învierea Domnului Isus - adică Evanghelia. Întrebarea este dacă cineva botezat căruia i-au rămas trei fire de păr neatinse de apă, are un botez valid sau dacă cineva botezat la râu, unde nu este prezentă biserica locală, are un botez valid sau dacă este botezat de un slujitor care se dovedește ulterior că nu a fost regenerat? Și exemplele pot continua. Opinia mea este că în toate cazurile acestea avem de-a face cu un botez valid. Este inutil să îmi demonstreze cineva că acesta nu este botez perfect biblic pentru că eu sunt de acord cu asta. Totuși, eu îndrăznesc să spun că este valid.
Esența botezului este mărturisirea corectă a candidatului despre Dumnezeu și Evanghelia Lui. Dumnezeu Scripturilor este Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt și, de aceea, cine nu a fost botezat recunoscându-L nu poate avea un botez valid. De asemenea, botezul valid trebuie să fie o mărturisire a lucrării răscumpărătoare a Domnului Isus săvârșită prin moartea și învierea Lui. Sfânta Treime a conlucrat pentru această lucrare a mântuirii și botezul arată spre această lucrare săvârșită de Sfânta Treime prin Domnul Isus. Cei care nu mărturisesc această Evanghelie, pe acest Hristos și această lucrare răscumpărătoare nu au un botez valid. Declar că aceasta este esența unui botez valid. Celelalte aspecte, deși importante, nu sunt cruciale pentru un botez valid. Deși nu sunt cruciale, ele sunt importante, necesare și biblice și de aceea trebuie să căutăm să fie prezente în fiecare caz de botez.
În concluzie, dacă cineva este botezat fără să fi recunoscut și mărturisit numele Dumnezeului Sfintelor Scripturi și fără să fi mărturisit Evanghelia biblică, în esența ei, nu în toate detaliile ei, nu are un botez biblic și de aceea această persoană trebuie botezată. Ea nu trebuie rebotezată, deoarece primul botez nici măcar nu poate fi considerat botez. Acela este o pervertire, un botez nebiblic, o practică care neagă realitățile biblice și care perpetuează eroarea și falsitatea. Rebotezarea, pe nedrept numită astfel, trebuie să aibă loc și ca un mod de deconspirare și respingere a practicilor greșite.